Szabó, ÁgnesCzifra, Bianka2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391365A szakdolgozat célja a megkésett beszédfejlődésű gyermekek óvodai és iskolai beilleszkedésének vizsgálata volt, különös tekintettel arra, hogyan látják ezt a folyamatot az érintett gyermekek szülei. Az elméleti részben bemutatásra kerül a beszédfejlődés menete, a megkésett beszédfejlődés jellemzői, okai és következményei, valamint a családi háttér és a szülői támogatás szerepe a gyermekek fejlődésében és közösségi beilleszkedésében. A kutatás kérdőíves módszerrel zajlott, melynek során megkésett beszédfejlődésű gyermekek szüleinek véleményét vizsgáltam. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a beszédfejlődési elmaradás komoly hatással van a gyermekek társas kapcsolataira, óvodai/iskolai beilleszkedésére, valamint a szülők is jelentős kihívásokkal szembesülnek a nevelés és támogatás során.54hubeszédfejlődésmegkésett beszédfejlődésbeilleszkedésA megkésett beszédfejlődésű gyermekek óvodai/iskolai beilleszkedéseNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.