Papp, IldikóMádi, Anikó2006-08-022006-08-0220042006-08-02http://hdl.handle.net/2437/329Középiskolai matematikatanár körökben közismert, hogy a tárgy tanításán belül az elemi geometriára fordítható idő sajnos meglehetősen szűkös. Túl a téma szépségén, már csak azért is sajnálatos mindez, mert ez az a területe a matematikának, mely leginkább alkalmas a fantázia, a kreativitás, a térszemlélet fejlesztésére, ez a terület az, mely legkevésbé algoritmizálható, így a gondolkodás fejlesztésére óriási. Többek között ezért is választottam ezt a témakört a szakdolgozatomhoz. A dolgozat két fejezetből áll. Az első fejezet a témához tartozó és a középiskolai tanagyagban szereplő definíciókat, tételeket tartalmaz. Itt találunk igen egyszerű, a témához tartozó definícióknak, tételeknek csupán közvetlen alkalmazását igénylő feladatokat. A második fejezetben igen összetett, mélyebb ötleteket igénylő, nehéz feladatok részletes kidolgozását találjuk. Néhány esetben több megoldás is szerepel a kérdéses problémára, illetve egy-egy megjegyzésben a vizsgált feladattal kapcsolatos érdekességet is találunk.76580140 bytesapplication/pdfhuno_restrictionkörszögekérintőnégyszöghúrnégyszögA körrel kapcsolatos feladatok