Polonyi, TündeVincze, Bálint Barnabás2023-05-122023-05-122023-04-21https://hdl.handle.net/2437/353296Alábbi kutatásban a kétnyelvűséget és annak kognitív-affektív részeit vizsgáltauk témaanalízissel. A kutatás a kétnyelvűség kutatásában ritkán vizsgált affektív vonatkozásait igyekszik megvizsgálni és olyan, teljesen meg nem válaszolt kérdéseket megválaszolni, mint a Kulturális Keretváltás mint a kétnyelvűek eltérő személyiségei és a Nyelvi Agresszió Hipotézis. A kutatás elméleti alapjait a motivációs elméletek, a Kulturáis keretváltás és a Sapir-Whorf hipotézis. A vizsgálatban a Henry Murray által szerkesztett Tematikus Appercepciós Tesztet valamint a Folkman és Lazarus átlal kifejlesztett Megküzdési Módok Kérdőív magyar illetve angol nyelvű változatait alkalmaztuk. A kutatás összességében nem szült konkluzív eredményeket, azonban több módszertani ajánlást is tartalmaz az e területen kutatni kívánóknak.46hukétnyelvűségA kétnyelvűség és annak kognitív-affektív vonatkozásaiDEENK Témalista::PszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.