Bagdi , RóbertKurtyán, Gabriella2025-01-132025-01-132024-10-30https://hdl.handle.net/2437/384934A fő célom az influenszer fogalmának, típusainak, eszközeinek és közönségre gyakorolt hatásainak feltárása volt, különös tekintettel arra, hogy hogyan befolyásolják az emberek utazási szándékait. Továbbá az online turizmus fontossága is szerepelt a kutatásaim között, amelynek során megtudhattam, hogy utazók gyorsan és könnyedén informálódhatnak, tervezhetik meg utazásaikat és élményeiket. Magyarországon is egyre nagyobb szerepet kapnak azok a technológiák, amelyek megváltoztatják az utazás szervezésének és lebonyolításának módját. Legtöbb esetben az influenszerek tartalmai csak inspirációként szolgálnak a közönség számára és nem feltétlenül tesznek mélyebb benyomást azokkal. Összegzésképpen elmondható, hogy az influenszer marketing egyre nagyobb szerepet játszik az online turizmusban, azonban hatékonysága függ az influenszerek hitelességétől és a közönség igényeitől. Az általam végzett kutatás eredményei hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a turisztikai ágazatban működő szereplők jobban megértsék az influenszer marketing szerepét, és hatékonyabb stratégiákat dolgozzanak ki a jövőben.51huinfluenszermarketinginfluenszer marketingdigitalizációe-turizmusAz influenszer marketing hatása az utazási döntéshozatal folyamatáraThe impact of influencer marketing on travel decision-makingKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.