Vargáné Nagy, AnikóTakácsné Bíró, Zsuzsa2019-04-052019-04-052019-04-05http://hdl.handle.net/2437/265084Ebben a dolgozatban azt szeretném vizsgálni, hogyan valósul meg a gyermekeket nevelő felnőttek párbeszéden alapuló együttműködése, amely során gondozzák, óvják, nevelik a magukat még ellátni nem tudó gyermekeket. Cél az együttműködő kapcsolat kialakítása: megismerni a másik ember életét, szokásait, érzelmeit, motivációit. Az érzelmek, a gondolatok, a viselkedés összhangját kongruenciának nevezzük, és ez a feltétele a hitelességnek, ami a pedagógus hivatás alapja. A hitelesség biztonságot és bizalmat jelent a gyermeknek, a szülőnek, a pedagógusnak. Bizalom nélkül nem léteznek társas kapcsolatok. A bizalom az az érzelem, ami csak személyes kapcsolatban alakul ki. Így közvetíthetjük azokat az értékeket, amelyek szükségesek a gyermekek szocializációjához: a társadalmi szabályok, normák elsajátításához, az egyénnek a társadalomba való beilleszkedéséhez. Nem vagyunk egyformák, így a nevelhetőségünk is különböző. A szocializációval együtt alakul a perszonalizáció is, fejlődik, alakul a személyiség.31huiskola - szülő- kapcsolatközoktatásAz iskola és a szülő együttműködése"A megnyerő erő a nyerő"DEENK Témalista::Neveléstudomány