Pornói, ImreAntal, Jánosné2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391393Az értelmileg akadályozott emberek társadalmi megítélése jelentős változáson ment keresztül a történelem során, a középkori kirekesztéstől a mai befogadóbb szemléletig. A 19. században jelentek meg az első gyógypedagógiai intézmények, majd az 1990-es évektől Magyarországon is egyre nagyobb teret nyert az inkluzív nevelés-oktatás. A megvalósítás azonban számos kihívással jár, különösen a hátrányos helyzetű régiókban, mint Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyében, ahol gyakori az eszközhiány és a szakemberhiány. A hatékony integráció érdekében a pedagógusok képzése, megfelelő fejlesztő eszközök biztosítása és a társadalom szemléletformálása elengedhetetlen. Az értelmileg akadályozott emberek befogadása nemcsak szakmai, hanem erkölcsi kérdés is.72huintegrációinklúzióértelmileg akadályozottakAz értelmileg akadályozottak integrációja Magyarországon: Kihívások és lehetőségek a történelem tükrében, különösen Szabolcs-Szatmár-Bereg VármegyébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.