Ráthonyi, Gergely GáborTóth, Ádám2025-01-132025-01-132024-04-23https://hdl.handle.net/2437/384862Napjainkban a sportolás még fontosabb szerepet játszik életünkben, mint valaha. A technológiai innovációk és okos eszközök számos téren tehermentesítenek minket, azonban egyúttal magukban hordozzák időrabló jellegüket is. Egyre több időt szentelünk a különböző applikációknak, programoknak és online játékoknak. Ez hatványozottan igaz a fiatalokra és a gyermekekre, akik a modern technológián nevelkednek és a szabadban történő játékot és mozgást felváltotta a számítógép és ipad előtti online játék. Míg az iskolás korosztály abban az előnyös helyzetben van, hogy az iskolarendszeren belül ingyenesen jutnak sportolási lehetőséghez, addig a már közoktatási rendszerből kilépett fiatal felnőttek azonban egy új élethelyzettel találják szemben magukat: belépnek a munkavállalói piacra, önálló életet kezdenek, melybe olykor nehézséget jelenthet a testmozgás beépítése. Ezen kívül a magyar társadalom az európai átlaghoz viszonyítva az egyik legelhízottabb, mely szintén szomorú adat, lakosságunk étkezési és sportolási szokásait tekintve. Választásom azért esett erre a témára, mivel személyesen is érintett vagyok azokban a sportolással és mozgással kapcsolatos kihívásokban, melyekkel a mai fiataloknak szembe kell nézniük. Ez egy rendkívül aktuális téma, mely társadalmunk figyelmét igényli. Diplomadolgozatom célja, hogy megvizsgáljam mely tényezők befolyásolják a fiatalok sportfogyasztási szokásait, hogyan motiválható ezen korosztály a mozgásra, mely trendeket követik, illetve mely stratégiákkal lehet egy kialakított életstílust életvitelszerűen fenntartani.70huSportMarketingMarketing általi befolyásolásFiatalok sportfogyasztását befolyásoló tényezőkFactors influencing sport consumption among young peopleKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.