Juhász, ErikaSzabó, Ágnes2013-05-132013-05-1320132013-05-13http://hdl.handle.net/2437/167910A tanulmány a múzeumi kultúraközvetítés hazai és nemzetközi trendjeit kívánja bemutatni, elsősorban múzeumpedagógiai és -andragógiai szempontokat figyelembe véve. A társadalmi változásoknak köszönhetően a múzeumok szerepe az eredeti feladataikhoz képest jelentősen módosult; ma már nem tudósok elefántcsonttornyai, hanem egyre inkább közösségi terek. A múzeumokban alkalmazható tanulási, tanítási módszerek alkalmasak a formális oktatás hiányosságainak kiküszöbölésére, emellett társadalomformáló szerepük is van. A múzeumi közművelődés fejlődése mellett foglalkozunk a múzeumpedagógus és múzeumandragógus szakma kialakulásával, valamint az alkalmazott kultúraközvetítési és non-formális tanulási módszerekkel. Az empirikus kutatásban 5 művészeti múzeum honlapját vizsgáljuk meg. Az oldalakon végighaladva elsősorban azt figyeljük meg, hogy a múzeumba érkező fiatalok, felnőttek és idősek milyen non-formális tanulási alkalmakon vehetnek részt, ezzel gyarapítva ismereteiket. Az vizsgált múzeumok a következők: • Musée du Louvre • Pergamonmuseum • Szépművészeti Múzeum • Hermitage Museum (Ermitázs) • Metropolitan Museum of Arts59humúzeumandragógiamúzeumi tanulásMűvészeti múzeumok andragógiai szempontú vizsgálataFelnőttkori tanulás a Metropolitantől a SzépművészetiigDEENK Témalista::Neveléstudomány::Felnőttnevelésno_restriction