Szakács, AttilaMészár , Ádám2024-06-182024-06-182024-05-05https://hdl.handle.net/2437/373389A Záródolgozatomban a vasúti áruszállítás jelenkori szerepét és jövőbeni lehetőségeit tártam fel. Amelyben kitértem a vasút történelmi fő időszakaira, amivel reflektáltam egy olyan problémára, a jelen korban rákényszerített környezettudatosság hatásárára szinte minden területen végbemenő elektromos átallásra váltás, amit a szállítás területén már korábban lett volna rá lehetőség, ha nem más érdekek vezérelték volna a politikai lobbiszervezeteket, mivel nem kell új dolgokat kifejleszteni ezen a területen, csupán a meglévő dolgokat kell hatékonyan használni. Fejleszteni kellene az infrastruktúrát és szubvenciók révén a versenyképesség javításával. Bemutattam a jövőbeni lehetőségeket, amik előtt állunk és célszámokat, amiket szeretnének elérni, valamint vasút szerepét ebben a felállásban. Fontos megjegyezni, hogy vasútra terelés nélkül nem fogjuk tudni elérni a ÜVG kibocsátásának csökkentését, ha az áruszállításban nem változtatunk az alap modellen. Ezenfelül a rendkívüli szállításokkal szerettem volna reflektálni milyen fontos ez a szállítási módozat a közlekedésben. Elengedhetetlen ennek a jelentősége, mivel elég sok olyan áruféleség fordul elő, amit csak nagyon nehezen vagy szinte lehetetlen lenne máshogy elszállítani. Végezetül bízom benne, hogy a felelős emberi gondolkodás hatására jobb irányban átszerveződik a szállítmányozási piac és a szállítási módok egymást kiegészítve, nem egymás kárára egy jobb világ felé terelik a környezetünket.26huklímacélokvasúti áruszállításrendkívüli küldeményekA vasúti áruszállítás jelentősége az európai klímacélok elérésének érdekébenKörnyezettudományok::KörnyezetvédelemKözgazdaságtudomány::GlobalizációHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.