Pető, IldikóGaál-Kovács, Dóra2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391298A szakdolgozat célja az volt, hogy megismerjük a hittanárok és az értelmi fogyatékossággal élő tanulók kapcsolatát. A hitoktatók tapasztalatait felmérése mellett törekedtünk arra, hogy felderítsük, hogy milyen nehézségekkel és kihívásokkal kell szembenézniük az értelmi fogyatékossággal élő tanulók hitoktatása során. A szakdolgozat elméleti részében a szakirodalmak alapján bemutatásra kerül az értelmi fogyatékosság fogalma, az egyház és a fogyatékossággal élő személyek kapcsolata, a fogyatékosság megjelenése a Bibliában, a társadalom viszonyulása a hithez és a fogyatékos személyekhez. A szakdolgozat második felében az értelmi fogyatékossággal élő tanulókat oktató hittanárok szakmai tapasztalatait, a gyermekekkel és a szülőkkel való kapcsolatukat vizsgáltuk.46huhitoktatásértelmi fogyatékosságtanulóHitélet és fogyatékosságNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.