Mező, KatalinPlósz-Juhász, Anna2024-06-172024-06-172024-04-07https://hdl.handle.net/2437/373019A dolgozat célja annak megvilágítása, hogy az intézményvezetők különböző fenntartók, valamint a település típusnak megfelelően hogyan és miként vélekednek az óvodai integrációról. Mennyire tartják a tudásukat mélyrehatónak, valamint, hogy az intézményükben az óvodapedagógusok mennyire nyitottak az integrációra és az ezzel kapcsolatos továbbképzésekre. A dolgozat alapján megtudhatjuk, hogy az óvodavezetők mennyire elégedettek a fenntartóval és hogy a fenntartó mennyire segíti az integrációt a megfelelő tárgyi és személyi feltételek biztosításával. A tanulmány két nagyobb egységből tevődik össze. Az első egységben az elméleti háttér bemutatása során foglalkozunk az óvodai integrációval, az esélyegyenlőséggel, a diszkriminációval, az óvodavezető szerepével, valamint az integráció személyi és tárgyi feltételeivel. A második egységben egy saját összeállítású kérdőíven alapuló vizsgálat bemutatására kerül sor. A vizsgálat célja, hogy megtudjuk az óvodavezetők véleményét, tapasztalatát az óvodai integrációval kapcsolatban.45huóvodaintegráció,vezetőóvodavezetőÓvodai integráció elősegítése vezetői perspektívábólNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.