Mészáros, PéterIgaz, Rebeka2025-06-302025-06-302025https://hdl.handle.net/2437/395037A közösségi média influenszerekkel mindenki találkozhatott már, aki fogyaszt valamilyen médiát. Aki érdeklődik is irántuk, vagy csupán gyakran használ online platformokat – például Instagramot, TikTokot vagy Redditet –, pedig hallhatott a folyamatos botrányokról, kritikákról, ellentmondásokról, amik körülveszik őket. A fiatal rajongók talán még nem értik teljesen ennek a problémáját, de külső szemmel és tapasztalattal könnyű átlátni, mikor cselekednek érdekből ezek a tartalomgyártók. Szakdolgozatomban a Blockout mozgalmon keresztül a magyar influenszerek online mutatott nézeteit, és cselekedeteik ellentmondását vizsgálom. Ezentúl a TV2 televízióscsatorna álltak képviselt értékrend és a csatornán megjelenő műsorok tartalma, valamint szereplők értékrendje közt felfedezhető hasonló ellentmondásokat elemzem. Dolgozatom főbb kérdése, hogy ezek az esetek ténylegesen hasonlóak vagy csupán messziről tűnnek annak a platform és az időbeli kapcsolat miatt. Ehhez egy magyar cancel culture-höz hasonló esetet is felvázolok, amit a Blockout mozgalom mellé állítva megmutatja, hogy a magyar internetezők milyen gyorsan adaptálnak nyugati trendeket 2022-höz képest.44hublockout movementinfluenszercancel culturetársadalmi szerepvállalásBlockout Movement, Cancel Culture, társadalmi szerepvállalásIdentitás és reprezentáció ellentmondása a magyar influenszerek és a TV2 esetébenBlockout Movement, Cancel Culture, social responsibilityTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.