Takács-Miklósi, MártaVarga, Leila Gabriella2022-04-142022-04-142022http://hdl.handle.net/2437/330627A szakdolgozat első része a hátrányos helyzet értelmezését és jellemzését tartalmazza, kitérve a kiváltó tényezőkre és a hátrányos helyzet következményeire. Mivel a foglalkoztatáspolitika szorosan összefügg a témával, így a foglalkoztatáspolitika aktív és passzív eszközeinek is szentelek egy fejezetet. Ezt követően – a témát szűkítve – a felnőttképzés szerepét vizsgálom a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok esetében, bemutatva a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok tanulási motivációit és jellemzőit, illetve a felzárkóztató képzések módszertanát és a felzárkóztató képzéseket kiegészítő szolgáltatásokat. Az utolsó fejezetben az Európai Unió legaktuálisabb oktatáspolitikai célkitűzéseit mutatom be45huhátrányos helyzetfelnőttképzésfoglalkoztatáspolitikaoktatáspolitikaFelnőttképzési lehetőségek hátrányos helyzetű csoportok esetébenDEENK Témalista::Neveléstudomány::Felnőttnevelés