Mészáros, PéterFazekas-Szabó, Johanna2024-01-192024-01-192023-11-28https://hdl.handle.net/2437/365300Azt láthatjuk, hogy 2023-ra a politikusok marketing kommunikációjának szerves részévé vált a közösségi média lehetőségeinek kiaknázása, a szavazók gyors és közvetlen elérése és persze meggyőzése. Kutatásomban ezt szeretném vizsgálni egy egyedi feltáró kutatással, hogy milyen paraméterek mentén tudjuk ezt a sikerességet vagy éppen sikertelenséget megvizsgálni, amelyhez egyfelől két olyan hírközlő platform rovatát hívom segítségül, mint a Telex Lájk Bajnoksága és a Mandíner LikeFight-ja, amelyek pontosan a politikai kommunikáció online versenyének aspektusait feszegetik az elmúlt 3 évben. Másfelől pedig a rovatok adatait tovább elemezve megvizsgálom a Facebook és Instagram oldalak korábbi, és jelenlegi megjelenéseit néhány népszerű kormánypárti és ellenzéki politikus körében. Alapvetően azt várom a kutatástól, hogy egyfajta tendenciát mutasson az elmúlt évek változásairól, ami a politikai online teret illet, illetve, hogy hogyan épült és épül be fokozatosan a politikai kampányokba a kommunikáció online formája, továbbá pedig képet kapjunk a jelenlegi erőviszonyokról, ami a politikusok online szereplését illeti.40hupolitika, politikus, közösségi média, kommunikáció, social media, Facebook, InstagramA közösségi média politikai szerepeNépszerű politikusok Facebookon és InstagramonDEENK Témalista::Társadalomtudományok::PolitológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.