Csók, Cintia2021-06-282021-06-282019-09-13Acta Medicinae et Sociologica, Vol. 10 No. 28 (2019) , 24-302062-0284https://hdl.handle.net/2437/317475In our present work – based on Gabriella Pusztai, Veronika Bocsi, Tímea Ceglédi (2016, eds.): A felsőoktatás (hozzáadott) értéke [The value (added) in higher education] – we focus on the individual and institutional differences of effectiveness, and on the scope of efficiency of the institutions. The volume published within the framework of the Higher education & Society book series of Center for Higher Education Research & Development (University of Debrecen, Hungary) focuses primarily on the comparative approach, complex approach, and methodological challenges of institutional impact, as well as the eclectic nature of the topic from a student and institutional perspective.Jelen munkánkban – Gabriella Pusztai, Veronika Bocsi, Tímea Ceglédi (2016, szerk.): A felsőoktatás (hozzáadott) értéke című tanulmánykötet alapján – az eredményesség egyéni és intézményi különbségeire fókuszálunk. A Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ Felsőoktatás & Társadalom sorozatának keretében megjelent kötet elsősorban az intézményi hatás komparatív meg-közelítésével, komplex szemléletével és metodikai kihívásaival foglalkozik, valamint a hallgatói és intézményi néző-pontok oldaláról is rámutat a téma sokszínűségére.application/pdfbook reviewhigher educationefficiencydrop-outrecenziófelsőoktatáseredményességlemorzsolódásresponsibility of higher educationfolyóiratcikkOpen AccessActa Medicinae et Sociologicahttps://doi.org/10.19055/ams.2019.10/28/2Acta Medicinae et Sociologica28102559-866X