2008-11-222008-11-229789639683723http://hdl.handle.net/2437/25775Az egészségpszichológia viszonylag fiatal, szűk három évtizedes múltra visszatekintő tudomány, amely a pszichológia módszereit és eszköztárát felhasználva olyan összetett feladatra vállalkozik, mint az egészség fejlesztése, a betegségek megelőzése és kezelése, de ezen túlmenően megpróbál hatást gyakorolni az egészségpolitikára is. Az iskola mint a gyermek- és serdülőkor egyik kiemelt terepe, különös jelentőséggel bír az egészségpszichológia szempontjából, hiszen ebben az időszakban alakulnak ki és alapozódnak meg a kedvező egészségmagatartások és a kedvezőtlen, később az egészséget veszélyeztető magatartásformák is. A kötet szerkesztői kísérletet tettek arra, hogy az iskola társas és környezeti tényezőit szem előtt tartva átfogó képet adjanak az egészségpszichológia legfontosabb kérdéseiről. Az iskola mint a gyermek- és serdülőkor egyik kiemelt terepe, különös jelentőséggel bír az egészségpszichológia szempontjából, hiszen ebben az időszakban alakulnak ki és alapozódnak meg a kedvező egészségmagatartások és a kedvezőtlen, később az egészséget veszélyeztető magatartásformák is. A kötet szerkesztői kísérletet tettek arra, hogy az iskola társas és környezeti tényezőit szem előtt tartva átfogó képet adjanak az egészségpszichológia legfontosabb kérdéseiről.9789639683723http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+MOKKAN0004637230MOKKAN0004637230