Dr. Almássy , ZsuzsannaNagy, Edina Csilla2025-06-052025-06-052025-04-10https://hdl.handle.net/2437/390953A projekt az intézmény speciális jellege miatt egy tervezet, ami később igény szerint bevezetésre kerülhet. A megírásában igyekeztem figyelembe venni azt a két fő szempontot, amit a leglényegesebbnek éreztem, ebből adódott, hogy egy inkább önismereti alkalomra és egy stresszkezelési/ problémamegoldó alkalomra bontottam a programot. Igyekeztem az intézet profiljának és nehézségeinek megfelelően összeállítani a feladatokat, hogy a kollégák hosszútávon is minél többet profitáljanak a tanultakból és a mindennapi munkavégzés során is alkalmazhassák őket. A két alkalom 107 fő és 10 csoport esetében is nagyon sok időt és szervezést igényel, így ez a program nevezhető az intézet prototípus programjaként is. A továbbiak során a program folytatható, több alkalommal és munkaterület csoportjaival bővíthető. A javítóintézetben egyértelműen az ellátottak körül éri a legtöbb stressz a dolgozót, hiszen alul szocializált, bűnelkövető, pszichésen és mentálisan sérült, sokszor fogyatékossággal élő, különböző részképességzavarokkal, BTMN-es és SNI-vel rendelkező fiatalkorúak között töltik a munkaidejüket. Ebből adódóan gondoltam a közvetlen gyermekekkel foglalatoskodó kollégák megsegítésével kezdeni. Az eredményesség mérésére egy elégedettségi kérdőívet töltenek ki a második alkalom végeztével a kollégák, amelyből megtudhatjuk, hogy mennyire érezték hasznosnak, célszerűnek a programot, valamint személyes visszajelzések és beszélgetések által.27huMentálhigiénéJavítóintézetStresszorA javítóintézetben foglalkoztatott munkavállalók mentálhigiénés gondozásának lehetőségeiMental health care options for employees in correctional institutionsPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.