Márkus, ÁdámPásztorné Nagy, Judit2019-04-252019-04-252019http://hdl.handle.net/2437/265959Diplomadolgozatom témájának a nemzetközi kereskedelmet, a nemzetközi piacra lépést, ezen belül az exportot választottam. Napjainkban a globalizáció, a nemzetközi kereskedelem áthatja életünket. Dolgozatomban a magyar tulajdonú vállalkozások exporttevékenységének gyakorlatára kerestem a választ. Arra voltam kíváncsi, hogy a magyar cégek milyen formában lépnek ki a nemzetközi piacra, mi a fő motivációjuk, mely tényezők segítik, illetve hátráltatják őket ebben a törekvésben. A dolgozat gyakorlati részéhez közel ezer magyarországi céget kértem fel online kérdőív kitöltésére és a válaszok alapján megpróbáltam következtetéseket levonni az exporttevékenységben résztvevő cégekről.60huexportnemzetközi kereskedelemAz export mint nemzetközi piacra lépés magyar vállalatok esetébenExport as a strategy for international market entry in case of Hungarian firmsDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány