Nagy, FruzsinaKirály, Dóra2023-12-182023-12-182023-10-24https://hdl.handle.net/2437/363725Záródolgozatomban a CRM rendszer működésével és fontosságával foglalkoztam. Az első részben először az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek elméleti hátteréről, majd a CRM rendszerek típusairól; az operatív CRM, az analitikus CRM, és a kollaboratív CRM rendszerről számoltam be. Mielőtt kitértem volna az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek gyakorlati működésére, először fontosnak tartottam a rendszer elméleti hátterének ismertetését. A CRM rendszer szorosan összefonódik a marketing folyamatokkal, ezért dolgozatom elején a marketing pontos fogalmát próbáltam leírni és ismertetni. Majd arra tértem ki, hogy milyen módon és mértékben változott a marketing az elmúlt évtizedekben, kihangsúlyozva az ügyfelek szerepét a vállalatok életében. Záródolgozatom második részében a gyakorlati helyemen, a Helen Doron English nyelviskolában használt CRM rendszereket mutattam be. Mindhárom rendszert elemeztem a CRM típusai alapján, majd azt igyekeztem bebizonyítani, hogy az új weblap létrehozása kedvezően befolyásolta és fellendítette a kapcsolati marketinget az intézményen belül.27huÜgyfélkapcsolat-kezelő rendszerekCRM rendszerA Customer Relationship Managment rendszerek típusai a magánszektorbanDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.