Medvés, DóraKővári, Erzsébet2014-05-222014-05-222014-03-312014-05-22http://hdl.handle.net/2437/193140A környezeti identitás és hiedelmek a környezettudatos viselkedésnek mélyen az egyénben rejlő belső mozgatórugói, melyek helyzettől függően többé vagy kevésbé nyilvánulnak meg. Három különböző viselkedési területen vizsgáltuk a résztvevők környezeti identitásának és hiedelmeinek a hatását: a környezettudatos CSR-politikát hirdető/nem hirdető szervezettel szembeni álláskeresői megnyilvánulásaikban; a vásárlói megnyilvánulásaikban, amikor volt/nem volt információjuk a termék környezetbarát származásáról; az általános környezettudatos viselkedés önbeszámoló helyzetében. Az eredmények szerint a környezeti identitás és hiedelmek nem magyarázzák a szervezet megítélését, a felajánlott állás elfogadásának szándékát, a termék megvásárlásának szándékát és a fizetési hajlandóságot a szervezet vagy termék környezetbarát voltára vonatkozó információ függvényében. A szervezet által meghirdetett állás megpályázásának szándékát illetően többértelműek az adatok. Az általános környezettudatos viselkedéssel viszont szignifikánsan összefügg mind a környezeti identitás, mind a hiedelmek.56hukörnyezeti identitásEIDkörnyezeti hiedelmekNEPvásárlói szándékáltalános környezettudatos viselkedésCSRA zöld színeváltozásai: a környezeti identitás és hiedelmek szerepe három felvonásbanDEENK Témalista::Pszichológia::SzociálpszichológiaDEENK Témalista::Pszichológia::Munkapszichológiano_restriction