Bihari, IldikóBarna, Júlia Eszter2018-12-202018-12-202018-11http://hdl.handle.net/2437/262588A szakdolgozat középpontjában a tanoda típusú felzárkóztató programok állnak. Adolgozat a hazai szakirodalom segítségével bemutatja a tanodák működését, felépítését, majd a tanodákban megvalósuló pedagógiai módszereket. A felsorakoztatott pedagógiai módszerek mind a kognitív, mind pedig a szociális képességeket fejlesztik. Az elméleti alapokat kvalitatív kutatás egészíti ki, mely segítségével két kérdésre keresem a választ; az egyik kérdés, hogy milyen módszerekkel dolgoznak a tanodák, módszereik miben különböznek a közoktatás módszereitől, a másik pedig, hogy mi nehezíti a tanodák működését. A dolgozatban vizsgálom továbbá a hazai szegregációs törekvéseket, illetve az állami oktatási rendszer és a tanoda pedagógiai megközelítéseinek különbségeit az oktatáspolitika jelenlegi törekvéseit figyelembe véve.70hutanodafelzárkóztatáshalmozottan hátrányos helyzetszegregációA tanodában megvalósuló pedagógiai módszerekDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Szociológia