Fodor, SzilviaKövér, Barbara2021-05-102021-05-102021-04-13http://hdl.handle.net/2437/309308Kutatásom középpontjában az iskolai zaklatás áll, amely káros hatással van a diákok fizikai és mentális egészségére. Az iskolai zaklatás megakadályozásának egy lehetséges módját a szemlélő diákok jelenthetik, akik az eset során szemtanúként vannak jelen. Diplomamunkámban meg szeretném vizsgálni, hogy demográfiai és pozitív jellemzők mentén van-e eltérés az áldozatot védelmező diákok és azon tanulók között, akik nem avatkoznak be a zaklatás megállításába. Jelen dolgozatban olyan demográfiai jellemzőket vizsgálok, mint a nem, az életkor és a tanulmányi eredmény. A pozitív jellemzők ebben az esetben olyan tényezőket takarnak, amelyek fontos vizsgálati témái a pozitív pszichológia területének. Az áldozatnak segítőket a pszichológiai jóllét, az optimizmus, a hála és a megbocsátás szempontjából vizsgálom.72huiskolai zaklatásbullyinghálaoptimizmusmegbocsátáspszichológiai jóllétProszociális viselkedés az iskolai zaklatásban: A védelmezők pozitív jellemzőinek vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia