Menyhárt, JózsefMező, Patrik2024-12-162024-12-162024-11-20https://hdl.handle.net/2437/383166A dolgozatom a modellezés szimuláció és annak analíziséről szól az energiavisszanyerő, másnéven regeneratív fékrendszerekről szól. Célja, hogy átfogóbb képet adjon arról, hogyan befolyásolják a különböző külső és belső befolyásoló tényezők a rendszer hatékonyságát a tisztán elektromos járművekben való alkalmazásukban, jelen esetben a Nissan Leaf EM57 es motorjának és hajtásláncának modellezésének segítségével. Valós adatokat és előre meghatározott vezetési ciklusok alkalmazásával a szimuláció dinamikusan monitorozza az akkumulátor töltöttséget, az energia felhasználást, változtatható vezetési körülmények mellett. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a különböző tényezők mekkora hatással vannak a fékrendszer energia visszanyerési hatékonyságára. Az eredmények által feltételezhető egy ideális körülmény halmaz, ahol ezek a fékrendszerek a lehető legnagyobb hatásfokkal tudnak működni, és amely kondíciók mellett a legérdemesebb az olyan tisztán elektromos járműveket használni, amelyek rendelkeznek a regeneratív fékrendszer valamelyik típusával.64huregeneratív fékezéselektromos járműbefolyásoló tényezőkAz energia visszanyerő fékrendszerek hatékonysága a különböző befolyásoló tényezők hatásáraFizikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.