2020-09-112020-09-11http://hdl.handle.net/2437/294546The examination of the presence of learning in leisure activities and in tourism has become popular in the past 20 years. There are a lot of publications in this area but there are differences in the type of learning, the persons studied , and the methods of the s urvey. The aim of the present study is the further processing of the database of a questionnaire tested, in the course of which we reveal the correctness of the further classification of the sample beyond the exploration oflearning applying the m ethod o f discriminant analysis.A tanulás szabadidős tevékenységekben, így a turizmusban való jelenlétének vizsgálata az elmúlt 20 évben vált népszerűvé. Számos tanulmány foglalkozik a területtel, különbség a tanulás típusainak kiválasztásában, a kutatásban résztvevők és a vizsgálat móds zereiben van. Jelen tanulmány célja, egy már tesztelt kérdőív adatbázisának további feldolgozása, amelyben a tanulás feltárásán túl, a diszkriminancia analízis módszerét alkalmazva a minta további osztályozásának helyességét tárjuk fel.application/pdfCopyright (c) 2018 Faculty of Economics and Business of John von Neumann Universityhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/discriminant analysiscluster groupsdiszkriminancia analízisklasztercsoportokAPPLICATION OF DISCRIMINANT ANALYSIS ON THE FINDINGS OF A QUESTIONNAIRE SURVEY CONDUCTED ON HEALTH TOURISMDISZKRIMINANCIA ANALÍZIS ALKALMAZÁSA EGY AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN ALKALMAZOTT KÉRDŐÍV EREDMÉNYEINinfo:eu-repo/semantics/article