Revákné Markóczi, IbolyaFarkas, Szimonetta2025-07-042025-07-042024https://hdl.handle.net/2437/395402A szakdolgozatomban taglalt vizsgálat középpontjában az áll, hogy a metakognitív tudatosság hogyan befolyásolja a hallgatók gondolkodási folyamatait és problémamegoldási stratégiájukat. A kutatásomhoz a Debreceni Egyetem Természettudományi Technológiai Kar hallgatói járultak hozzá. A felmérés a (Cooper & Urena, 2009) által összeállított, MCAI kérdőíven alapul. Ez a kérdőív olyan állításokat tartalmaz, amelyek arra vonatkoznak, hogy a résztvevők milyen gyakran alkalmazzák a különböző metakognitív stratégiákat a problémamegoldás során. Ezeket az állításokat ötfokú Likert-skálán értékelik, ahol a válaszok a „soha” és a „mindig” között helyezkednek el. Az MCAI segítségével lehetőség nyílik a hallgatók metakognitív készségeinek és stratégiáinak részletes értékelésére a problémamegoldási folyamatok során.29huproblémamegoldó gondolkodás, metakognícióTermészettudományos problémamegoldásra vonatkozó metakognitív tudatosság mérése az MCAI kérdőív segítségével egyetemi hallgatók körébenBiológiai tudományokNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.