Bonné Posztós, RékaHrinkó, Katalin2020-05-182020-05-182020-05-18http://hdl.handle.net/2437/287715Dolgozatom első részében a kiégés témakörében általam megismert szakirodalmi ismereteimet rendszerezem. Bemutatom a burnout fogalmának különböző szempontú megközelítését, a kiégés lehetséges okait, tüneteit, fázisait és következményeit, valamint kitérek a megelőzés és kezelés lehetőségeire. A második részben a sajátos nevelési igényű hallássérült és beszédfogyatékos gyermekeket fejlesztő pedagóguskollégáim kiégésének mértékét vizsgálom saját intézményemben középvezetői szerepkörből. Az adatokat statisztikai vizsgálat során dolgozom fel, értékelem és elemzem. A kapott eredmények alapján vonom le következtetéseimet.47hupedagógus, dimenziók, kiégésKiégés, mint intézményi sajátosság a sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozó pedagógusok körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány