Zolnai, ErikaVarga, Nóra2014-04-282014-04-282014-042014-04-28http://hdl.handle.net/2437/190613Szakdolgozatomban egy tanulási zavarokkal rendelkező, 10 éves kislány esetbemutatása segítségével szeretném bemutatni az integrált oktatás működésének megvalósulását a gyakorlatban. A kislány esetbemutatásán felül fókuszcsoportos interjú kutatást végeztem a kislány osztálytársaival, valamint az osztályba járó gyermekek szüleivel. Kutatásom legfőbb célja, hogy átlássuk, hogy sikerül beilleszkednie egy tanulási zavarokkal rendelkező gyermeknek normál osztályba, társai hogyan fogadják el, s hogyan viszonyulnak hozzá a mindennapok során. A szülőkkel való fókuszcsoportos interjú célja hasonló volt, mint a gyermekekkel: az osztályba járó gyermekek szülei milyen információkkal rendelkeznek az integrált oktatásról, hogyan viszonyulnak hozzá, valamint ahhoz, hogy gyermekük osztályába egy tanulási zavarokkal rendelkező gyermek tanul. Az interjún történő csoportos kinyilatkozásokon kívül kutatásom során project technikákkal segítettem a még mélyebb feltárást mindkét célcsoport esetében. A kutatást sikeresen lebonyolítottam, melynek során kiderült, hogy mind a gyermekek, mind a szülők esetében zömében nyitottak az integrált oktatás felé az egyének, és képesek elfogadni a tőlük más képességekkel rendelkező embereket. Azonban, paradox módon az is kiderült, hogy a tanúsított elfogadó magatartás mögött fenntartások és félelem húzódnak meg a mássággal szemben.36huintegrált oktatástanulási zavarTanulási zavarokkal rendelkező gyermek normál osztály-ban, mint az integrált oktatás főszereplőjeDEENK Témalista::PszichológiaDEENK Témalista::Társadalomtudományok