Sebestyén, AttilaVárhelyi, Marián2025-06-302025-06-302025-04-12https://hdl.handle.net/2437/395001Az elmúlt évtizedben megjelent videojátékok üzleti modelljei és monetizációs eljárásaik radikálisan megváltoztak. Ez a dolgozat azt járja körül, hogy milyen változásokon megy keresztül egy videojáték ahhoz, hogy termékorientált üzleti modellról szolgáltatásszerű modellre válthasson. A dolgozat részben végigjár a videojátékok ipari-üzleti történelmén, valamint üzleti-stratégiai elveket alapoz meg, majd konkrét esettanulmányokon keresztül mutatja be néhány kortárs videojáték szervitizációs folyamatát.45huvideojáték, üzleti modell, üzleti modell vászon, szolgáltatásszerűség, szervitizáció, monetizáció, mikrotranzakcióPixelek és profit: üzleti modellváltások a videojáték-iparbanPixels and profit: business modell changes in the videogame industryKultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.