Németh, Nóra VeronikaElek, Éva2024-06-172024-06-172024-04-02https://hdl.handle.net/2437/372882A dolgozat az óvodáskorú gyermekek matematikai gondolkodásának fejlődésével foglalkozik. A dolgozat első részében áttekintettük a szakirodalmat. Áttekintettük az óvodai matematikai nevelés általános jellemzőit, melyből kiderült, hogy nagyon fontos az óvodában a gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak figyelembevétele-, az életszerűség, érthetőség, fokozatosság elve- a motiváció elve-, a játékosság elve. Megismertük a matematikai tevékenységek tartalmát, a játékok csoportosítását. A dolgozat második részében az óvodapedagógusokkal és a szülőkkel készült interjúkban arra kerestük a választ, hogy mennyire van a gyermekek mindennapjaiban jelen a matematika. Az interjúk elemzése után megállapítottuk, hogy a matematika a gyermekek mindennapjaiban szinte mindenhol jelen van. Feldolgoztunk két német nyelvű cikket, amely a német óvodáskorú gyermekek matematikai nevelésével foglalkozott. Ezzel az volt a célunk, hogy hasonlóságokat és különbségeket keressünk a matematikai nevelés terén a magyar és a német óvodákban. A dolgozat befejezéseként egy játékgyűjteményt állítottunk össze, amelyből a mindennapok során ötleteket meríthetünk.90humatematika gondolkodásóvodai nevelésA matematikai gondolkodás fejlesztése az óvodáskorban.NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.