Bittner, BeátaBalogh, Réka2025-06-192025-06-192025-05-04https://hdl.handle.net/2437/393853Dolgozatom célja, hogy megvizsgálja a debreceni cukrászdák jelenlegi piaci helyzetét, működésüket és stratégiájukat, különös figyelmet fordítva arra, hogy a megkérdezett vállalkozások hogyan képesek alkalmazkodni napjaink gazdasági helyzetéhez. A kutatás középpontjában öt helyi cukrászda áll, akiktől kvalitatív módszer segítségével, strukturált interjúk során gyűjtöttem primer adatokat. Diplomadolgozatomban a debreceni cukrászipar sajátosságaira is kitértem a PEST-, Porter féle öt erő-, SWOT-, TOWS- elemzések alkalmazásával. Illetve a megkérdezett cukrászdákat besoroltam a Porter féle generikus stratégiák alapján is. Kutatásomból kiderült, hogy a megkérdezett cukrászdák különböző stratégiák mentén próbálják hosszú távon elérni céljaikat, de ugyanazokkal a kihívásokkal (magas energiaköltség, munkaerőhiány stb.) kell szembenézniük a működésük során.51huvállalati stratégiacukrászdákversenyképességKörkép a debreceni cukrászdák piaci helyzetérőlOverview of the market situation of confectioneries in DebrecenKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.