Mező, KatalinBalla, Nikolett2022-04-082022-04-082022-04-06http://hdl.handle.net/2437/330202A szakdolgozat a gyermekek fejlesztése és mérése az óvodában, különös tekintettel a matematikai képességekről szól.Az utóbbi években megváltozott a beiskolázás szabályai(2021).A törvény a korábbi rugalmas beiskolázás helyett a hat éves korban kötelező iskolakezdést írja elő. Kivételes esetekben maradhat még egy évet óvodában a gyermek. Az óvodás gyermekek eltérő ütemben fejlődnek. Ennek többek között családi háttér okai is vannak. Ha nem ismerjük fel a gyermekek egyéni fejlődésbeli különbségeit és azt időben nem segítjük, hátrányokkal indulnak az iskolában. A hagyományos iskolai tanítás metodikája olykornehezen tolerálja az egyéni eltéréseket a kevésbé differenciált tanulás-szervezés következtében. Ezért szükségesek az óvodai nevelés gyakorlatában azok a metodikák, amelyek feltárják a lemaradásokat és ugyanakkor a rendszeres alkalmazásokkal a fejlesztés eszközeit is jelentik.49.huokoskockamatematikai képességekóvodai nevelésfejlesztő pedagógiaGyermekek fejlesztése és mérése az óvodában, különös tekintettel a matematikai képességekreDEENK Témalista::Neveléstudomány