Siklós, BalázsLovász, Dóra2009-10-012009-10-0120092009-10-01http://hdl.handle.net/2437/89448Dolgozatomban a márkák és a fogyasztók kapcsolatát vizsgáltam. Azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy mi tesz sikeressé egy márkát, mekkora a márkázási stratégia szerepe a sikerben és a márka milyen szerepet játszik a fogyasztói döntéshozatalban. A dolgozatot a márka fogalmi megközelítéseinek bemutatásával kezdem. Ezt követően a márkázási stratégiával foglalkozom, illetve bemutatásra kerül a márka a gyártó, és a fogyasztó szemszögéből. Ezután a márkaérték elméletek ismertetése következik, mind pénzügyi, mind fogyasztói szempontból. Végül pedig bemutatom a fogyasztói döntéshozatal és a márkahűség kialakulásának folyamatát. A dolgozat empirikus kutatások bemutatásával zárul.71humárkamárkaértékfogyasztói döntéshozatalmárkahűségmárkastratégiaNomen est omen? A márkák és a fogyasztók kapcsolata