Sebestyén, AttilaFőczin, Brigitta Barbara2015-04-142015-04-142015-04-12http://hdl.handle.net/2437/209252A gyógyszeripar gazdasági szempontból húzó ágazatnak számít.Ellenben a márkaépítés területén speciális e szektor helyzete. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy mi ennek az oka, és hogy hogyan próbálnak a neves gyógyszergyártó vállalatok erős márkanevet kiépíteni.Munkám szakmai tájékozódással kezdődött, először általánosságban tanulmányoztam a gyógyszeripart, majd az általam választott két gyógyszergyártó céget, a TEVÁT és a Richter Gedeont. Ezután a gyógyszeripart és a marketing kapcsolatát vizsgáltam, központban a gyógyszerreklámokkal. Ehhez különböző marketing tartalmú online forrásokat használtam, illetve kvantitatív kutatást is végeztem. Ezt követően a gyógyszeripar és a Public Relations kapcsolatát tanulmányoztam általánosságban és a választott két szervezet gyakorlati példái alapján. Végül összefoglaltam, hogy miért is van szükségük marketing, illetve PR tevékenységekre a neves gyógyszergyártó szervezeteknek a sikeres márkaépítéshez. Ezt követően összegeztem a kutatási munkám eredményeit, továbbá igyekeztem arra is választ adni, hogy ezek a vállalatok hogyan kezelik azt a sajátosságukat, hogy a siker érdekében egyszerre kell a gyártó nevét ( a cég nevét), illetve bizonyos termékneveket egyaránt erősíteniük.30hugyógyszeriparTEVARichter GedeonmarketingreklámPRCSRMárkaépítés a gyógyszeriparbanÁltalánosságban és két ismert gyógyszergyártó szervezet, a TEVA és a Richter Gedeon gyakorlati példái alapjánDEENK Témalista::Társadalomtudományok