Márkus, EdinaMihalik, Attila2022-04-142022-04-142022http://hdl.handle.net/2437/330659A 2020-as év nem várt tragédiája az egész világot alapjaiban rengette meg. Egy világjárvány berobbanása mutatta meg az egész emberiség számára, hogy mekkora jelentőséggel bírnak a perszonális kapcsolatok. Egyik pillanatról a másikra szűnt meg a szokványos, kontaktokkal teli környezet, s ezt egy digitális közeg váltotta fel. Hatalmas hatással volt az élet minden részére, beleértve az oktatást is. Egyetemi tanulmányaim során én is részese voltam ennek a szerves átalakulásnak, ami minden érintett számára komplikált volt, hallgatóknak, s oktatóknak egyaránt. Látva a felmerülő mindennapi nehézségeket a felsőoktatásban, úgy gondoltam, megfelelő szakdolgozati téma lesz annak vizsgálata, hogy a felnőttképző intézményekre milyen hatást gyakorolt a koronavírus-járvány. A korlátozások kötelezővé tették a képzések online térbe történő áthelyezését, intézménytől és oktatási stratégiától függetlenül. Ebben a munkában arra keresem a választ, hogy mely módszerek kínáltak effektív megoldásokat a megjelenő problémákra. Továbbá vizsgálom, hogy az intézetek és a tanulói bázis hogyan viszonyult az új környezethez.57huCovid19, Világjárvány, FelnőttképzésA felnőttek képzésének változása a Covid19 világjárvány idején – a pandémia hatásai és az ahhoz történő alkalmazkodás a magyar felnőttképzésbenChanges in adult education during the Covid19 pandemic - the impact of the pandemic and its adaptation in Hungarian adult educationDEENK Témalista::Neveléstudomány