2021-06-292021-06-29http://hdl.handle.net/2437/319305According to Mező's IPOO-model of learning, learning is a kind of information processing, which has got four different, but a related component. These components are input, process, output, and organization. This model is useable to analyzing and to diagnostic and to develop a wide range of learning phenomenons (from personality development to the development of learning strategies and abilities). The present study gives a short summarize of possibilities of ability diagnostics and development in the theoretical frame of the IPOO-model.  Mező IPOO-modellje szerint a tanulás egyfajta információfeldolgozás, melynek négy különböző, de egymással összekapcsolódó komponense van. Ezek az összetevők: input, process, output és organizáció. Ez a modell a tanulási jelenségek széles körének elemzésére, diagnosztizálására és fejlesztésére használható (a személyiségfejlesztéstől a tanulási stratégiák és képességek fejlesztéséig). Jelen tanulmány rövid összefoglalót ad a képességdiagnosztika- és fejlesztés lehetőségeiről az IPOO-modell elméleti keretében.  application/pdfCopyright (c) 2020 Dr. Mező Ferenc, Dr. Mező Ferenc, Dr. Mező Katalin, Mező Lilla Dórahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0abilitydevelopmentdiagnosticsIPOO-modelgameképességfejlesztésdiagnosztikaIPOO-modelljátékABILITY DEVELOPMENT GAMES FROM ASPECTS OF IPOO-MODELL: THE POSSIBILITY OF DIAGNOSTICS INTEGRATED IN DEVELOPMENTKÉPESSÉGFEJLESZTŐ JÁTÉKOK AZ IPOO-MODELL ASPEKTUSÁBÓL: A FEJLESZTÉSBE INTEGRÁLT DIAGNOSZTIKA LEHETŐSÉGEinfo:eu-repo/semantics/article