Mező, FerencMező, KatalinMező, Lilla Dóra2021-06-292021-06-292018-06-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 4 szám 2 (2018) , 55-66https://hdl.handle.net/2437/319305According to Mező's IPOO-model of learning, learning is a kind of information processing, which has got four different, but a related component. These components are input, process, output, and organization. This model is useable to analyzing and to diagnostic and to develop a wide range of learning phenomenons (from personality development to the development of learning strategies and abilities). The present study gives a short summarize of possibilities of ability diagnostics and development in the theoretical frame of the IPOO-model.  Mező IPOO-modellje szerint a tanulás egyfajta információfeldolgozás, melynek négy különböző, de egymással összekapcsolódó komponense van. Ezek az összetevők: input, process, output és organizáció. Ez a modell a tanulási jelenségek széles körének elemzésére, diagnosztizálására és fejlesztésére használható (a személyiségfejlesztéstől a tanulási stratégiák és képességek fejlesztéséig). Jelen tanulmány rövid összefoglalót ad a képességdiagnosztika- és fejlesztés lehetőségeiről az IPOO-modell elméleti keretében.  application/pdfabilitydevelopmentdiagnosticsIPOO-modelgameképességfejlesztésdiagnosztikaIPOO-modelljátékKÉPESSÉGFEJLESZTŐ JÁTÉKOK AZ IPOO-MODELL ASPEKTUSÁBÓL: A FEJLESZTÉSBE INTEGRÁLT DIAGNOSZTIKA LEHETŐSÉGEfolyóiratcikkOpen AccessDr. Mező Ferenc, Dr. Mező Ferenc, Dr. Mező Katalin, Mező Lilla Dórahttps://doi.org/10.18458/KB.2018.2.55Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat24Különleges Bánásmód2498-5368