Kontor, EnikőDebreceni, Éva2007-01-092007-01-0920062007-01-09http://hdl.handle.net/2437/477Diplomamunkámban az oktatásnak a nem nyereségorientált, azaz nonbusiness területével foglalkozom. Megvizsgálom azt, hogyan illeszkedik az oktatás a nonprofit szférába, milyen társadalmi szükségleteket elégít ki, milyen oktatásmenedzsmenttel kapcsolatos feladatokat tud ellátni és ehhez milyen marketing eszközöket tudnak alkalmazni. Részletesen foglalkozom az oktatás marketingvetületeivel, így a marketing-mix elemeivel, az alkalmazható marketing-stratégiákkal és általánosságban az intézményt jellemző marketingpolitikával. Napjaink iskoláinak kemény marketingtevékenységet kell folytatnia ahhoz, hogy a „piacát” megtartsa vagy újakat szerezzen. Ugyanakkor az intézményvezetőknek nemcsak igazgatóknak kell lenniük, hanem egyben menedzsereknek is, akik felfedezik a legkisebb piaci rést, mindig újat tudnak nyújtani a leendő tanulóiknak, kellően kreatívak, tisztességesek versenytársaikkal szemben és eközben egyre szélesebb körű marketingtevékenységet végeznek, miközben meg kell oldaniuk az intézményfenntartás nehézségeit is.66424081 bytesapplication/pdfhuA kéziratos disszertációk csak a szerzői jogok maradéktalan tiszteletben tartásával használhatókmarketing-mixstratégianonbusiness szektorszolgáltatásokmarketingszemléletMarketingEducationMarketing az oktatásbanegy középiskola marketingpolitikájaMarketingNevelésip