Sztancsik, VeronikaKálmán, Boldizsár2020-12-182020-12-182020-12-07http://hdl.handle.net/2437/300533Kutatásomban egyetemi hallgatók pszichoszomatikus tüneteit mérem fel vizsgaidőszakban. Meg szeretném tudni, hogy a vizsgaidőszak előrehaladtával gyakrabban tapasztalnak-e testi tüneteket és hogy több vizsgaidőszak átvészelése védettséget jelent-e ezekkel szemben. Képet szeretnék kapni arról, hogy milyen tényezők segíthetik a diákokat abban, hogy lehetőleg egészségesen vészeljék át ezt a nehéz időszakot. Ennek érdekében felmérem a pszichológiai immunrendszerüket és megvizsgálom, hogy ennek fejlettsége milyen kapcsolatot mutat a pszichoszomatikus tünetek előfordulási gyakoriságával. A párkapcsolati státuszt szintén mint lehetséges protektív tényezőt vizsgálom kutatásomban. Ezen kívül meg szeretném tudni, hogy egy múltbeli megpróbáltatás, nehéz élethelyzet sikeres átvészelése védőfaktort jelenthet-e a hallgatókat érő stressz káros hatásaival szemben, azaz együtt jár-e a pszichológiai immunrendszer fejlettebb szintjével, valamint a pszichoszomatikus tünetek alacsonyabb számával vizsgaidőszakban.70hupszichoszomatikavizsgaidőszakegyetemistákLelki egészség és testi tünetek a vizsgaidőszakbanAz alkoholizmus és a demencia kapcsolata hajléktalanok körébenVak gyermekek félelmeiKomformistábbak-e a perfekcionisták?DEENK Témalista::PszichológiaDEENK Témalista::Pszichológia::Személyiségpszichológia