Laoues-Czimbalmos, NóraBorosné Szoboszlai, Beatrix2022-04-192022-04-192022-04-15http://hdl.handle.net/2437/330798A tanulmány célja a sajátos nevelési igényű tanulók (SNI) és a többségi tanulók testalkati mutatóinak és motoros képességeinek összehasonlítása Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyében. A vizsgálat két általános iskola közreműködésével jött létre. A minta n = 54 fő (27 SNI és 27 többségi tanuló) 5-8. évfolyamon. A felméréshez a Nemzeti Egységes Fittségi Teszt (NETFIT) által meghatározott teszteket vettük alapul. Az eredmények mind arra mutatnak, hogy az SNI tanulók fejlesztésére nagyobb hangsúlyt kell fordítani az általános iskolai oktatás-nevelés során, mivel testalkati mutatóik és motoros teljesítményeik szignifikánsan rosszabbak a többségi tanulók eredményeinél.57hutanulásban akadályozottakNETFITösszehasonlító vizsgálatsajátos nevelési igényAntropometriai jellemzők és motoros próbák mérésének vizsgálata ép és sajátos nevelési igényű gyermekeknélDEENK Témalista::Neveléstudomány