Toth, Katalin2024-07-222024-07-222022-01-11Economica, Évf. 12 szám 1-2 (2021) ,1585-6216https://hdl.handle.net/2437/376060In 2015, dual training was introduced in Hungary in an institutionalised form. Dual training is a response to the needs of the labour market and has become increasingly popular since its introduction. The training is complex and multi-actor, so it is a major challenge to run it efficiently. The social and economic processes that have been set in motion by the introduction of dual training are already visible. This article aims to present the history, characteristics, advantages and difficulties of dual training, drawing on the literature on the subject.Magyarországon 2015-ben intézményesített formában bevezetésre került a duális képzés. A duális képzés a munkaerőpiac igényeire adott válasz, mely bevezetése óta egyre népszerűbb. A képzés összetett, többszereplős, így komoly feladatot jelent annak hatékony működtetése. Már most láthatóak azok a társadalmi, gazdasági folyamatok, melyek a képzés bevezetésének köszönhetően indultak el. A cikk a duális képzés előzményeit, jellegzetességeit, előnyeit és nehézségeit szándékozik bemutatni, a témában fellelhető szakirodalomra támaszkodva.application/pdfduális képzéspartnerszervezetegyüttműködéskompetenciákszakmai tapasztalatMIÉRT ELŐNYÖS A DUÁLIS KÉPZÉS A RÉSZTVEVŐK SZÁMÁRA?folyóiratcikkOpen AccessEconomicahttps://doi.org/10.47282/economica/2021/12/1-2/10644Economica1-2122560-2322