Baranyai, NorbertAsbóth, Balázs2014-01-062014-01-062013-12-162014-01-06http://hdl.handle.net/2437/177964Dolgozatom témájául a slam poetry műfaját és annak középiskolai taníthatóságát választottam. A slam poetry - mely egy általában 3 perces, a rap, a stand up comedy és a kanonizált költészet elemeit felsorakoztató előadói műfaj - népszerűsége az utóbbi időben rendkívüli mód megnövekedett. A közérthetősége és a popkultúrához való kapcsolódása okán ismertté váló műfaj bemutatását célszerűnek tartom az irodalom órákon. Úgy gondolom, hogy az irodalom és a slam tanórai házasításából mindkét fél profitálhat, egyik a fiatalok visszahódítása, másik a hivatalossá és elismertté válás szempontjából. Dolgozatom elején bemutatom a slam poetry műfaját, nemcsak sajátosságaira, hanem történetére is kitérve. A megemlített példák segítenek, hogy - ha esetleg valaki számára teljesen ismeretlen a slam - egy előzetes, később finomodó képet kaphasson róla. Szólok azon lehetőségekről, melyek tanórai kiaknázására a műfaj alkalmas, majd két részletes óraterven keresztül bemutatom azt, hogy ez hogyan működhet a gyakorlatban.26huslam poetryirodalom óraA slam poetry az irodalom óránDEENK Témalista::MűvészetekDEENK Témalista::Irodalomtudomány