Mező, KatalinSzőllősi, Erika2022-03-292022-03-292022-03-28http://hdl.handle.net/2437/329575A szakdolgozat a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai fejlesztésének lehetőségeit elemzi. A dolgozat tájékoztatást nyújt arról, hogyan vélekednek az óvodapedagógusok a sajátos nevelési igényű gyermekek csoporton belüli fejlesztéséről, milyen módszereket alkalmaznak, hogyan tudják megvalósítani azokat. A szakdolgozatban megismerhető a fogalmi háttér, valamint a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének bemutatása. Említést teszünk az integrálásról. 78 fő óvodapedagógus kérdőíves válaszai kerültek elemzésre. Körvonalazzuk a gyógypedagógusok és az óvodapedagógusok szakmai együttműködését. Megismerhetőek az óvodai integrált nevelésben résztvevő sajátos nevelési igényű gyermekek csoportjai. Elemezzük a team munka fontosságát az integrálás során.42huintegrációfejlesztésgyógypedagógussajátos nevelési igényóvodai nevelésSajátos nevelési igényű gyermekek óvodai fejlesztésének lehetőségeiDEENK Témalista::Neveléstudomány