Koncz, IstvánCzeglédi, Ildikó2018-05-092018-05-092018-03-19http://hdl.handle.net/2437/251551A szakdolgozat bemutatja a szeghalmi Péter András Gimnázium szerepvállalását a magyarországi tehetségmozgalom második szakaszában. Megismerheti az olvasó a Dr. Bujdosó Ernő által irányított 1934-35-ös pedagógiai-pszichológiai kísérletet. Betekintést nyújt az 1941-42-es országos tehetségmentő akció részleteibe, buktatóiba és eredményeibe. Megismerhetjük a II. világháborút követő oktatáspolitikai változások hatásait a tehetséggondozás területén egy vidéki gimnázium mindennapjain keresztül. A dolgozat bepillantást enged az 1970-es években újraformálódó tehetségfejlesztő munkába, különös tekintettel a pedagógus szereplőkre. Zárógondolatként részletes elemzést találunk a Péter András Gimnáziumban jelenleg folyó tehetséggondozó munkáról, valamint a szülők és a tanárok által megfogalmazott véleményekről a tehetségfejlesztés gondolatkörében.61hutehetségmentésNagy MiklóstehetséggondozásA pedagógusszerep múltja és jelene a tehetségfejlesztés területén a szeghalmi Péter András GimnáziumbanDEENK Témalista::Pszichológia