Csapó, ZsoltPaulikné Vegyenás, Edina2014-05-162014-05-162014-04-102014-05-16http://hdl.handle.net/2437/192469A fogyasztók vásárlási magatartását hasonlítottam össze mind a városi mind a vidéki viszonylatban. Dolgozatomban felállítottam egymással szemben két virtuális mérleget. Ezen kutatási mérlegek egyik oldalán a fogyasztók és a vállalkozók állnak, amíg a másik oldalán a város és a vidék. A vásárlókat kérdőíves megkérdezéssel, a vállalkozókat mélyinterjú segítségével (interjúvoltam)vizsgáltam meg. A feltett kérdésemre is választ kaptam a kutatás során a hazai kiskereskedelmi egységek által követett kiskereskedelmi stratégiák megismerésével, elemzésével illetve a fogyasztók élelmiszer vásárlási szokásainak vizsgálatával továbbá értékelésükkel a független és a lánchoz tartozó kisboltokban. Valamint a városi és a vidéki fogyasztók hol vásárolnak kisboltban vagy szuper illetve hipermarketben. A vidéki fogyasztók leginkább a helyi kisboltokba járnak.A városi megkérdezettek körében fele fele arányban megoszlott.65huA városi és a vidéki kisboltok helyzete a szuper illetve hipermarketekkel szembenA városi és a vidéki fogyasztói magatartás összehasonlítása Szabolcs-Szatmár-Bereg MegyébenDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány