Bencze, ÁdámNyakóné Antal, Ágnes2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391513A szakdolgozat célja a család és a családi életre nevelés fogalmának szakirodalmi megalapozása, valamint annak vizsgálata, hogy az oktatásban milyen szerepet tölt be ez a nevelési terület. A dolgozat középpontjában a Game of Life című társasjáték áll, melynek pedagógiai alkalmazhatóságát a kollégiumi nevelés kontextusában, konkrétan a családi életre nevelés céljainak támogatásában vizsgálom. A játék fejlesztő hatásainak feltárása során arra törekedtem, hogy megértsem, miként járulhat hozzá a családi élet különböző aspektusainak megértéséhez, modellezéséhez és a szociális készségek fejlesztéséhez. A kutatás eredményei alapján a társasjátékok a családi életre nevelés hatékony pedagógiai eszközei lehetnek, különösen a kollégiumi közegben, ahol a fiatalok közösségi élményeken keresztül sajátíthatják el az önállóság, a felelősségvállalás és a konfliktuskezelés készségeit. A játék szimulációs jellege lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők megtapasztalják a stratégiai döntéshozatal és a szerencse kettősségét, amely jól modellezi a való élet kihívásait. A kutatás a szakirodalommal összhangban arra is rávilágított, hogy a társasjátékok hozzájárulnak a pénzügyi tudatosság, a hosszú távú tervezés és az együttműködés fejlesztéséhez, amelyeket a kollégiumi környezetben különösen fontosnak tartunk. Összegzésül, a társasjátékok integrálása a nevelési folyamatokba új, interaktív módszereket kínál a családi életre való felkészítésben. A dolgozat arra is felhívja a figyelmet, hogy a társasjátékok pedagógiai szerepének még szélesebb körű alkalmazása szükséges ahhoz, hogy azok teljes potenciáljukat kibontakoztassák a nevelési programokban. Remélhetőleg a jövőben egyre több oktatási intézmény és kollégium ismeri fel ezen játékok értékét, és integrálja őket a családi életre nevelés gyakorlatába.46 oldalhucsalád, családi élet, családi életre nevelés, társasjáték, Game of Life, kollégiumi nevelésTársasjátékok szerepe a családi életre nevelésbenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.