Kónya, IstvánSándor, Judit2011-12-212011-12-212011-11-292011-12-21http://hdl.handle.net/2437/120131…évezredekkel ezelőtt volt az agyagtábla és a papirusztekercs, majd jöttek a kódexek és a könyvnyomtatás. Mára a könyvek mellett itt a világháló, mindenféle elektronikus tartalommal, online napilapok, elektronikus dokumentumok, digitális könyvtárak, okostelefonok vagy az E-Book olvasók, melyek mind gyökeresen megváltoztatták az olvasási szokásokat. Informatikatanárként is fontos kérdés, hogy miképp befolyásolják a technikai újdonságok a mai fiatalok olvasási szokásait és egyáltalán mik a jellemzői ennek a területnek. Már csak azért is kell ezzel foglalkozni, mert a magyar közoktatásban a könyvtárismeret oktatása az informatika tantárgy tantervében kapott helyet, ehhez pedig szorosan kapcsolódik az olvasás kérdésköre. Az ismeretszerzés alappillére az olvasás, ezáltal mondhatni a létezés alapja, ilyenformán pedig a boldogulás, az életben való helytállás záloga is. Mivel megkérdőjelezhetetlen a jelentősége, ezért arra próbálok választ találni, hogyan lehet rábírni az olvasásra a mai tanuló ifjúságot. Sorra veszem dolgozatomban az olvasás mellett szóló érveket, az olvasás fontosságát, hatásait, illetve a hiányából fakadó problémákat. A szakirodalmi anyagok feldolgozása mellett egy konkrét kezdeményezést is bemutatok, mellyel gyakorlati helyemen, a debreceni Ady Endre Gimnáziumban találkoztam és igen sikeres vállalkozásnak tartok. Ez az Olvass többet! irodalmi vetélkedő.32huolvasásDebrecenszabadidő eltöltéseOlvass többet!irodalmi vetélkedőAdy Endre GimnáziumOlvassunk? Olvassunk. Olvassunk!DEENK Témalista::Könyvtártudomány