Müller, Anetta ÉvaSzekeres, Ferenc2025-01-132025-01-132024-10-24https://hdl.handle.net/2437/384871A kutatás eredményei alapján az U12-es és U16-os korosztályú kosárlabdázók fejlődése jelentősen különbözik, ezért elengedhetetlen, hogy az edzéselméleti és gyakorlati irányelvek korosztály-specifikusak legyenek. Az U12-es sportolók esetében az alapvető kosárlabda készségek, mint a dobás, passzolás és dribbling, játékos formában történő elsajátítása bizonyult a leghatékonyabbnak. A kutatásban részt vevő edzők egyértelműen kiemelték, hogy a gyerekek motivációját és kitartását leginkább a játék örömére és az élményekre építő módszerek segítik elő. A motorikus képességek fejlesztése, különösen a mozgékonyság és koordináció, szintén kulcsszerepet játszik ebben a korban. Az U16-os korosztályban a technikai tudás elmélyítése és a taktikai felkészülés kapott hangsúlyt. A kutatás rámutatott arra, hogy ebben a korban már kiemelten fontos a funkcionális erőfejlesztés és a sportágspecifikus állóképesség növelése. Az edzések során alkalmazott versenyhelyzetek és szimulációk hatékonyan segítik a sportolókat abban, hogy a megszerzett tudást éles helyzetekben alkalmazzák. Az edzők tapasztalatai szerint az egyéni fejlesztési tervek, amelyek a sportolók fizikai és technikai készségeit személyre szabottan célozzák, jelentős mértékben hozzájárultak a teljesítményük javulásához.59huutánpótlásnevelésmotorikus próbákedzői véleményekDEACA DEAC kosárlabda szakosztály férfi utánpótlás csapatainak vizsgálataAn Examination of the Youth Men's Teams in the DEAC Basketball DivisionKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.