Bocsi, VeronikaFarkasné Tóth, Viktória2020-10-192020-10-192020-10http://hdl.handle.net/2437/296982A szakdolgozat célja, hogy a Derecskei járás hetedik osztályos tanulóinak tanulási motivációját és továbbtanulási szándékát vizsgálva kirajzolódjon, hogy a 13 településen - jogállásuk szerint kategorizálva azokat - milyen hasonlóságok vagy különbségek jelentkeznek ezen a téren. A szakdolgozat témaválasztását indokolja az a társadalmi jellegzetesség, mely szerint a mai fiatalok az utóbbi években az élethosszig tartó tanulás szemléletét követik és ez által több végzettséget szerezve, viszonylag későn kerülnek a munka világába. A dolgozat aktualitása, hogy egy új tendencia van kialakulóban, mely a Derecskei járásra is jellemző. E szerint a tanulók egyre korábban birtokába jutnak annak a tudásnak, mely szükséges számukra a munkába álláshoz, így egészen fiatalon elkezdenek dolgozni. Feltételezzük, hogy azok a családok, melyek kevés erőforrással rendelkeznek, gyermekeik számára is csak egy szűkített létet tudnak biztosítani. Ennek következtében a gyermekek már szinte leküzdhetetlen hátrányokkal indulnak az oktatási-nevelési intézményekben, amely meghatározza a gyermek iskolai teljesítményét és jövőbeni lehetőségeit. A szakdolgozat első felében a témával kapcsolatos szakirodalmi gondolatokat ismertetem, míg második felében a kérdőíves kutatás és annak értékelése kerül leírásra. A szakdolgozat befejezésében kifejtem, mennyiben igazolódtak be hipotéziseink.52humotivációtovábbtanuláspályaválasztásderecskei járásA Derecskei járás általános iskoláinak 7. osztályos tanulóinak motivációja, valamint pályaválasztással kapcsolatos elképzeléseinek vizsgálataDEENK Témalista::Társadalomtudományok