Balogh, RenátóSzéll, Laura2025-06-182025-06-182025-05-02https://hdl.handle.net/2437/393244Dolgozatom a spanyol labdarúgó-bajnokság népszerűségét kívánja bemutatni Magyarországon. Kutatásomat a spanyol labdarúgás, más néven a La Liga kialakulásával kezdtem. Ezt követően bemutattam a labdarúgás piacait. Kitértem a sportfogyasztásra, a passzív sportfogyasztásra és a szurkolói motivációs tényezőkre. Dolgozatomban kérdőíves megoldást alkalmaztam, ahol a kitöltők labdarúgással kapcsolatos hozzáállását vizsgáltam. A kitöltők demográfiai jellemzői mellett vizsgáltam kedvenc csapatukat, illetve azt, hogy milyen gyakran követik a spanyol bajnokság eseményeit. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a spanyol foci hazánkban is jelentős népszerűségnek örvend, különösen a fiatalabb korosztály körében. A dolgozat betekintést nyújt abba is, hogyan jelenik meg a La Liga a hazai sportfogyasztási szokásokban. Végső soron a vizsgálat rámutat arra, hogy a spanyol bajnokság meghatározó szereplőként van jelen hazánkban.47huLabdarúgásSportfogyasztásPasszív sportfogyasztásA spanyol labdarúgó-bajnokság népszerűsége MagyarországonThe popularity of the spanish football championship in HungaryKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.