Péter-Szarka, SzilviaSzőgyényi, Gréta2017-05-022017-05-022017-04-06http://hdl.handle.net/2437/239048Napjainkban még mindig problémát jelent a hátrányos helyzetű diákok iskolai eredménytelensége. Fontos, hogy foglalkozzunk ezekkel a gyerekekkel, hiszen sikertelenségük miatt idő előtt ott hagyhatják az iskolát, és iskolázatlanul a munkaerőpiacon sem boldogulhatnak. A különböző tanulási stílusok alkalmazása segíthetnek a tanulóknak, hogy minél könnyebben tanulhassanak. Továbbá számos veszélyeztető tényező fenyegeti a hátrányos helyzetű gyerekeket az alulteljesítés kialakulásában. A rossz anyagi helyzet, a jövőkép hiánya, vagy akár a hasznosság érzésének hiánya, mind-mind hozzájárul, hogy a gyermek sikertelennek érezze magát az iskolában. Ezért is fontos, hogy vizsgáljuk tanulási stílusukat, vajon hogyan könnyíthetnénk a helyzetükön, hogy eredményesebbek legyenek a tanulásban. Kutatásomban tehát azt szeretném megtudni, hogy a hátrányos helyzetű tanulók vajon milyen tanulási stílusokat használnak, valamint mennyire jellemző rájuk az alulteljesítés jelensége.57hutanulási stílusalulteljesítéshátrányos helyzetTanulási stílus és alulteljesítés vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók körébenSerdülőkori depresszió és öngyilkosság vizsgálata romák és nem romák közöttTanári előítéletesség vizsgálata a roma gyerekekkel szembenNyelvérzék és verbális fluencia vizsgálata közép- és felsőfokú nyelvvizsgások közöttDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia