Kozák, LajosRadics, Viktória2009-03-032009-03-0320082009-03-03http://hdl.handle.net/2437/79280Dolgozatomban arra keresek választ, hogy a tudatos, tevékeny természetvédelemi szemlélet kialakítása, - mint a megoldás egyik kulcsa – milyen szinten zajlik hazánkban, hogy a törvényi szabályozások hogyan jelennek meg a gyakorlatban, és főleg visszatükröződnek-e a nevelés hatására a gyermekek gondolkodásában. Munkám során egy tesztlapos felméréssel megvizsgáltam, hogy milyen a tíz-tizenkét éves falusi és városi gyermekek természetszemlélete, milyenek a természet védelmével kapcsolatos gyakorlati ismereteik, van-e különbség a városi és a falusi gyermek eltérő környezetéből adódóan a természethez való viszonyában.69 p.hutermészetvédelemszakoktatásA természetvédelmi szemlélet jellemzői a városi és a falusi iskolák 10-12 éves korosztálya körébenAttribute of Approach to the conservation between the students age-group of 10-12 in the schools of towns and villages-